flygplanet

Nytt år, nya dejtutmaningar

2018 är här och med det nya utmaningar. För den manlige dejtaren tror jag att den största är att hitta en roll att känna sig bekväm i.

I samspelet mellan män och kvinnor har 2017 varit ett väldigt händelserikt år. Otroligt mycket ”skit” har flutit upp till ytan och många män har visat upp ett vedervärdigt beteende gentemot kvinnor. På vissa håll verkar kvinnosynen höra hemma i ett annat århundrade. Här är kvinnans roll fast cementerad, hon ses på samma sätt som hon gjort i alla tider. Var snygg, le och ta inte för mycket plats. Det är djupt tragiskt att dessa åsikter lever kvar än idag.

För oss män känns det som om utvecklingen gått i motsatt riktning. Under de senaste åren har vår roll genomgått en stor förändring. ”Kravlistan” på vad vi ska klara av är längre än någonsin. Då menar jag inte att vi idag ska kunna städa eller diska, utan hur vi är som personer. Vi ska lyckas förena den traditionella mannens egenskaper med den moderna, som kan möta kvinnan anno 2018. Vi ska vara drivande, men inte för drivande. Känsliga, men inte mesiga. Tjäna bra, men inte jobba för mycket. Ja, ni förstår vart jag vill komma. Det är självklart ingen omöjlighet att leva upp till dessa kriterier, men det är inte lätt.

Som man gäller det också att hitta en trygghet i sitt dejtingbeteende, att knäcka koden till vad som funkar och inte. Som kvinna tror jag, verkligen på gott och ont, att det är enklare att göra ”rätt saker”. Vi män är nog så traditionella, eller primitiva om man vill använda det ordet, att samma gamla knep för att få en man intresserad fungerar än idag.

Som man känner jag att jag sällan vet hur en handling kommer att uppfattas. Att ta en nota eller ge en komplimang kan både vara framgångsrikt och totalt kontraproduktivt.

Vad tror ni blir dejtingårets största utmaningar? God fortsättning på 2018!

/Har du tankar om inlägget, bloggen, förslag på ämnen eller annat? Skriv gärna en kommentar. Eller mejla mig! Jag heter Chris1980 här på HappyPancake.

dating


There are 65 comments

Add yours
  1. Andrea

    Åhnej, här kommer könskriget igen anar jag. Ingen har det ju egentligen enklare än den andra att verkligen hitta den man söker som söker en tillbaka.

    Antal brev, mejl eller dejter säger egentligen ingenting om båda står där ensam.
    Känner man hopplöshet och börjar ifrågasätta ens eget värde kan det nog vara hög tid att ta steg tillbaka, en paus och fundera över hur man själv kan må bra, göra annorlunda. Lägga all skuld på sig själv eller lägga allt på motparten känns inte långsiktigt. Lite reflektion och kanske höra andras tankar runtom en.
    Plus minnas att såsom ofta nämnts har bland kommentarerna, att nätdejting inte är för alla och bara för att man inte finner någon online kan man ju kanske träffa en match offline så småningom.

  2. -Martin-

    Ja ni,
    I texten finns formuleringar “För oss män…” såväl som “Som kvinna tror jag…”
    Vem har skrivit det här blogginlägget, Chisilia?😂

    Som 100% man tycker jag ni har fel i att “kravlistan” på nåt sätt ändrats. Behandla andra människor, män och kvinnor, vänligt, jämställt och med respekt. Har alltid gällt och gäller fortfarande.

    • Wilhelm

      Tror det ligger något i det du säger.
      Det är inte *kravlistan* som ändrats, utan *önskelistan* skulle jag gissa.

    • Diferente

      @Martin
      Nu ska du inte va sån, kön är ju en social konstruktion, och författaren kanske är könsöverskridande och känner sig som både man och kvinna vid författandet av denna artikel. Obs, jag skämtar inte, det är lag på att sånt numera är normalt och medan folk dör i vårdköerna läggs det varje år miljonbelopp på könskorrigeringar (don’t ask me) och dagisbarn uppmuntras att känna efter om de kanske har fötts i fel kropp, men ansvariga säger att de ännu inte ger barnen hormoner för en korrigering, då barnen ännu inte kommit i puberteten. Jag sade inget om att detta skulle perverst, det var andra som sa det. Hoppas moderator kan tåla denna text, jag kritiserar inte, bara iakttar, och då det handlar om en biologisk egenskap har jag gjort något konstruktivt av det och anammat det i min presentation, där jag växlar ålder efter vad jag känner sig, så man kan säga att jag är åldersöverskridande. Men för intresserade kan jag säga att det inte påverkar antalet besök.

  3. Wilhelm

    Problemet ligger nog inte enbart på männen – jag tror att det många tjejer tror de vad de vill ha, det är inte vad de sedan nöjer sig med i slutet. Det undermedvetna lägger in ett veto. 🙂

    Så därmed, med en god bit självdistans, får jag väl söka en tös som är jord-nära.
    Min erfarenhet är att många jäntor jagar en dröm – och som vi vet är drömmar flyktiga på dagarna. Vill man vara sträng, kan man nog tycka det hela är lite naivt.

    Utöver det så får jag nog lära mig vad som funkar på internetdejting.
    Att få med mig en tös från stan på date är inte lika svårt, upplever jag.

    Sedan upplever jag att många saker ännu är traditionella.
    Exempelvis förväntas ofta mannen ta första steget, en jänta som gör det är ännu ett stort undantag!

    • Andrea

      Men jag förstår inte det där, ”alla” kan ju inte vara intressanta, eller?
      Och det man vill är väl att få ett svar från någon som intresserade en, inte bara nån av rätt kön?

      Är majoriteten av tjejers verkligen så tomma?
      Om så inte profiltext så finns väl åldersintervall, boendeort & längd, intressen osv åtminstone?
      Majoriteten av tjejer kan väl inte bara ha typ en profilbild och sedan inget mer?
      Måste vara en fantastisk bild isf.

    • Hasse

      Peter; skickade ut ett trettiotal nyårshälsningar igår. Samtliga har läst – noll svar. 😂
      Tur man har hobbies. 🏋🏼🚴🏃🏻

      Gott nytt!

    • Peter

      Hur många till tror du gjorde samma som du? Vi killar är så dumma att vi uppvaktar tjejer och det slår runt i huvudet på dem, tror att de är attraktiva och värda något bättre än det är rimligt att få.

    • Hasse

      Peter; jag gjorde det mer som ett test. Får mig ett gott skratt varje gång… 😂
      Kolla vad som sänts på burken under julen, bara romantik med prinsessor och kuvade “män”. 😂

    • Diferente

      Jag skickade också ett par nyårshälsningar, precis efter midnatt, tittade in på HP eftersom jag var nyfiken på om nån var inne här, och det var ju en hel del tjejer, men svar nä.

    • Andrea

      Finns det inget intresse så kommer inget svar heller, spelar ingen roll hur många man skriver till.

      Jag är lite nyfiken på hur ni gör urval på vilka ni skriver till btw?
      Kollar ni hela hennes profil först inkl att ni faller inom hennes åldersintervall?
      Eller kör ni bara på att är de online så måste de ju vara öppen för kontakt med vem som helst?

      Känns som att en del bara kollar ens profilbild och sedan skriver till en och då är det ju inte så konstigt att man inte svarar.

    • Peter

      Andrea, ska man kolla presentation förutsätter det att där finns en. Det gör det sällan. Alltså skriver man till alla.

      De beteendena göder varandra. Tjejerna behöver ingen presentation för de får mejl ändå. Killar skriver till alla för det är bara enstaka som svarar.

    • Elle_

      Peter: Hur många gånger skulle du uppskatta att du skrivit den kommentaren nu? Tjugo? Fler? Varför är du så fixerad vid kvantiteten? Hur många tjejer vill du ha eg? Om det satt tusen inloggade tjejer här per kille skulle det ju inte vara av värde för dig över huvud taget om ingen av dem attraherade dig, eller attraherades av dig, eller var seriös, singel och ville träffas. Tänk kvalitet istället. Eller logga ut för gott. Du verkar verkligen inte må bra av hp son läget är nu, och det finns risk att det sipprar igenom i din kontakt med kvinnorna…

  4. Daniel

    Känner igen mig men det har egentligen pågått i 20 års tid men det har eskalerat allt mer. Jag själv har setts som en feminist men jag definierar mig inte som feminist. Jag är lite besviken på samhället för jag tycker vi har misslyckats i jämlikhet. När jag söker jobb är så uppenbart vilka roller vi ska ha. Om jag söker ett kvinnodominerande jobb får jag höra att jag är för intresserad av teknik trots att jag läst psykologi och pedagogik i flera år. Både män och kvinnor kan bli bättre på att lätta på de strukturer som finns – det kommer vi alla tjäna på.

    Lite likadant är det i dejting. De kvinnor jag träffat har en massa förväntningar på mig som man som jag inte känner mig bekväm i. Det gäller utseende, jobb, materiäla ting och även hur man ska bete sig. Man ska vara självsäker men inte för kritisk. Man ska vara ärlig men samtidigt inte säga allt vad man tänker.

  5. Micke

    En bra artikel med bägge perspektiven (verkar vara både Chris och Cecilia som skrivit även om signaturerna inte hamnade tillsammans som det kanske borde varit :).
    Jag som man har alltid tillhört de mjuka av mitt kön. Machokulturens gubbattityd har aldrig tilltalat mig, däremot har jag tidigare tagit till mig att träna muskler, dricka mycket, svära mm. Min uppfostran har dock gett mig respekt för andra, och när jag började arbeta med människor föll sista pusselbitarna på plats. Likväl som jag träffat mjuka män i mellanmänskligt arbete har jag träffat hårda cyniska kvinnor i tekniskt arbete. Miljön spelar roll. Metoo under 2017 är det bästa som hänt jämlikheten (ja, jag pratar inte jämställdhet eftersom jag som tidigare blyg och övermjuk blev utsatt vid ett tillfälle). Det är bara så att respekt och en vänlig ton borde vara självklart på dejtingsajter. Samtidigt är det bägge könens ansvar. Jag har fått läsa från en kvinna att jag är slemmig för att jag visade axlarna och hade halvslutna ögon på några bilder. De bilderna är borta nu, har bara 100% städade bilder. Likväl bör kvinnor som mest får snuskiga oneliners OCH vet med sig att de visar ducklips och dekolletage fundera över signalerna de sänder. Man går liksom inte omkring ensam med armanikostym och guldsmycken i ett ghetto, eller hur? Det ursäktar givetvis fortfarande inte svinaktigt beteende från mitt kön, men någonstans borde respekt och sunt förnuft från bögge sidor vara överordnat reptilhjärnans biologiska enkelriktning.
    Korkade individer finns av bögge könen även om män alltid varit mer utåtagerande och kvinnor mer inåtagerande.
    Kort sagt håller jag i stort med Martin ovan; vönlighet, respekt och sunt förnuft. Svårare behöver det inte vara.
    Mitt dejtingtips: a) använd glada och ljusa bilder, b) skriv kort och personligt både i presentation och inledande mail. Jag är inte i hamn än eftersom jag ju skriver här, men min svarsfrekvens har ökat radikalt !
    Gott Nytt År till er alla !! 🔔💥🌟
    / Micke

  6. Nadine

    Jag håller med dig micke att det är bra att skriva personligt både för kvinnor o män,,,det blir för kyligt om du inte är utlämnande oxå !! Och jag förstår dig Christian hur jobbigt det måste vara att hitta balans mellan känslighet o tuffhet,,,där misslyckas många killar i date svängen. Många tjejer vill fortfarande se manliga attribut o ideal i killen. Vi tjejer måste oxå förstå det o acceptera att killar inte kan göra allt vi drömmer om, Jag är glad för att #meetoo blivit så upp märksammat. Att många tjejer som blivit utsatta får höras !. Det bästa som hänt 2017.
    Skål på er jag önskar er alla ett ett gott nytt 2018 😙💘💖👗👑💄🎩🥂🍾🔔🔮

    • KARL- INGE

      NADINE

      Jag tror att det är jobbigt för en viss kategori av män att hela tiden leta o sträva efter ngt sorts ideal av mjukt o hårt
      mitt råd är släpp ut era måsten o krav att anpassa er till allt o alla ! var er själva för det kan ju inte bli sämre än vad det är nu för er enligt vad ni skriver på bloggen

      Brudarna vill ändå inte ha en massa olika plagiat av män !

      VAR DEN MANNEN NI ÄR SKAPTA ATT VARA ! Det är skit samma om några hen tycker illa vara

      Gå ut och taaa för er av livet och ragga på vill inte brudarna ha er så är det deras förlust eller hur

      sluta gnälla om att det är 3 män på varje brud såna tantran knäcker ju bara er självkänsla.

      VISA BRUDARNA VAR SKÅPET SKA STÅ !!!! MEN GÖR DET PÅ ETT TREVLIGT SÄTT !!!!

      Krusa aldrig säger aldrig för en brud och låt dom inte definiera vem du är
      har du följt det så kan du älska dom hur mkt som helst dom underbara härliga kvinnorna

    • Nadine

      Här i bloggen säger dom att man ska anpassas sig till partnerns krav o det går inte ha depression o ha en partner samtidigt,,,då är det synd om den ‘friska’ som inte får allt den behöver,,, det har vi fått lära oss här. Konstigt att jag har flera kompisar med depression, border line o ADHD Dom har förhållanden allihop,,,😙💑har själv haft killar som mått ‘dåligt’. Pga förlorat jobbet eller sjuk eller avliden familjemedlem eller inte passar in ,,,Men dom var Inte taskiga mot mig. Bara att dom inte orkar göra allt på ‘önskelistan’. Ska man dumpa sin kompis eller familje medlem oxå när dom blir sjuka ?? 💩

    • Diferente

      @Nadine o Co
      “Många tjejer vill fortfarande se manliga attribut o ideal i killen …”. Japp. Det är många som snackar om annat rent rationellt men få är tyvärr medvetna om sina undermedvetna biologiska instinkter som leder dem åt annat håll. Jag har flera exempel men kan inte tynga texten med alla. Det senaste är häromdan när jag bevittnat hur flera tjejer glatt undsluppit sig glada tillrop om att de nu skulle titta på “Hamilton – denne MAN”. Sagda roll spelas av en sluskig bråkstake till skådis med tvivelaktigt förflutet och detta visar att en del tjejer dras till sluskighet, råhet och brutalitet, som förväxlas med manlighet, för att uttrycka det förkortat och förenklat. Förklara annars varför morddömda våldsverkare får brev från tjejer till fängelset medan många av oss killar inte hittar nån ute i det fria. Obs att detta var en generalisering igen. Don’t blame me, ville spara utrymme.

    • Diferente

      Btw har det diskuterats här en hel del om vad man ska skriva i sin pres (ulämnande/hårt/etc) och många har åsikter om andras pres redan i sina pres (“svarar inte profiler utan pres” etc). På denna blogg har vi kunnat läsa en flora av åsikter om hur och hur mycket man ska skriva. Jag har nu min 39 presentation på 1,5 år. De har sett mycket olika ut och varit olika långa. Men vad jag än skriver så blir resultaten nära noll. Först måste man ha besök, sen måste presentationen läsas, och många tjejer klagar på att deras presentationer inte läses, eller kanske inte respekteras. Ja och så kan man fortsätta. Tjejer behöver inga presentationer för att få besök och mejl, inte ens foton (!), enligt vad jag fått från tjejer utan foton som jag frågat ut lite. Konstig värld.

    • Nadine

      Det är många mejl differente, men mest oseriöst o spam,,,, och det ger inga dates. Bara då du vet,,,,därför är det lika svårt för tjejer på date sidor. Precis som cat Woman säger !!!

    • Wilhelm

      Tycker, igen, Karl-Inge har en poäng.
      Man vinner mer på att ha egen karaktär, vara lite originell.

      Och allt detta med depression är trams. Ska vi vara ärliga så har nog alla något form av ärr.
      Jag har till och med frågat specifikt tjejer med depression, då det inte stör mig.
      Har redan varit där, provat det och själv haft depression.

  7. Catwoman

    Om jag kunde önska något inför 2018 så skulle det vara att folk slutar att påstå att dejting skulle vara så lätt för kvinnor. Det är det inte, åtminstone inte för oss som inte tillhör gruppen de 10% snyggaste kvinnorna… Jag har full förståelse för att män tycker det är svårt att “navigera rätt” i dejtingdjungeln, men det är faktiskt inte lätt för kvinnor heller… Är man inte tillräckligt “traditionellt feminin” så hjälper det inte att man är snäll, intelligent, initiativrik, rolig, självständig, händig, social och har en hyfsat framgångsrik karriär… Snarare kan en del av de här egenskaperna vara en nackdel…

    Så, kanske kan vi enas om att det är svårt för *alla*, inte bara för män?
    Gott Nytt År!

    • KARL- INGE

      CATWOMEN
      Jag tycker att ett helt normalt utseende är helt ok men jag kan inte fördra FETMA vilket 99 % inte behöver ha , det är ovanligt med ämnessättningssjukdomar som ger fetma så pass att det inte går att kontrollera med kost o träning , dessa som är har fetma pga av osunt leverne får hålla sig till likasinnanade och kanske bli lyckliga med det .
      Dom har ingen rätt att klaga på att dom inte blir lika mkt uppvaktade som den tjejen som tränar och sköter sin kosthållning det gäller ju allting i samhället pluggar du hårt får du större valmöjlighter på olika jobb mmm det lönar sig att ha lite diciplin.

    • Wilhelm

      Hej, CATWOMAN.

      I stort håller jag med Karl-Inge. En genomsnittligt utseende är väl bra!
      Ja, till och med ett par extra kilo kan jag leva med.
      Jag har själv tillhört kategorin “mindre vacker”, det gäller bara att man får själv jaga mer aktivt.
      Detta var innan träning, disciplin och en del annat blev viktigt för mig.

      Det finns karlar som gillar, eller åtminstone uppskattar de egenskaper du skrivit.
      Du måste bara hitta dom! Så skriv, ta eget initiativ! Det är så vi gubbar gör.
      Ser ingen anledning att det inte skulle funka åt andra hållet.

    • catwoman

      Hej Wilhelm!

      Eftersom du nu har skrivit ett så trevligt svar (och dessutom stavat rätt på mitt nick 🙂 ) så får jag väl svara dig…

      Tyvärr missade du min poäng helt, men det är helt OK, det är lätt hänt… Huvudpoängen är att jag egentligen inte är ute efter att diskutera min egen situation i detalj, den är egentligen inte så intressant, utan jag ville adressera ett mönster här på bloggen. Hela tiden kommer det inlägg från män här på bloggen där det påstås att kvinnor har det mycket lättare än män när det gäller dejting. Jag och flera andra kvinnor brukar då protestera och säga att det inte stämmer, varpå vi får veta att det i så fall beror på att vi är för kräsna, gärna åtföljt av en massa nedsättande kommentarer om kvinnor i allmänhet. Dessa män brukar också klaga på att kvinnor ibland går efter utseendet när det gäller män, men det faktum att män betydligt oftare än kvinnor går på utseende brukar de inte vilja kännas vid… Jag och övriga kvinnor som delar med oss av våra erfarenheter av hur svårt det är brukar konsekvent misstros och anklagas för att ljuga (nej inte av alla förstås, men tillräckligt många…). Våra erfarenheter avfärdas konsekvent, och anses i bästa fall vara enstaka undantag, oftast anses de vara rena lögner…

      Därför blev jag nu lite besviken när nu även Christian (dock utan några som helst nedsättande uttryck) kör på samma linje, och skriver i sitt blogginlägg att det är mycket svårare för män att fånga en kvinnas intresse än vice versa. Det är helt enkelt inte sant. Jag tycker inte att dessa påståenden ska få stå oemotsagda hela tiden…

      Att du finner de egenskaper jag räknar upp intressanta hos kvinnor hedrar dig! Du är dock inte på något sätt representativ för det manliga könet, tyvärr… När jag säger att män är ute efter de “traditionellt kvinnliga” egenskaperna är det iofs inte enbart utseende jag tänker på, det är även mycket annat, som t.ex. hur “på” man är, hur självständig man är, osv… Där har jag (och även andra kvinnor jag känner) tyvärr skrämt bort en och annan man genom att vara i deras ögon för “manhaftiga”… 🙁 De egenskaper jag räknade upp är väldigt bra att ha, av många anledningar och i många situationer, dock inte när det gäller dejting. Då är de, tyvärr, mest till nackdel enligt min erfarenhet.

      Men hur du har dragit slutsatsen att jag inte själv tar initiativ och är drivande och tar kontakt vet jag inte riktigt…

      (och nej, jag är inte överviktig, ganska normalviktig skulle jag säga, BMI 22 ungefär… 🙂 )

    • Wilhelm

      CATWOMAN,

      Jo, jag tog upp lite där Karl-Inge slutade i sitt inlägg.
      Därav diskussionen om vikt, vilket inte var riktat mot dig. 🙂

      Jag har egentligen inget att tillägga på hur svårt det är för kvinnor med dejting..
      Jag har ju inte en susning. Berätta gärna vilka problem du stöter på! Kanske blir jag lite visare..

      Skyldig! Jag har definitivt valt majoriteten av dejter i första hand på utseende.
      Sedan denna diskussion om utseende kom upp, så har man väl försökt vara mindre kräsen själv också. Ifjol skrev jag nog endast till 3-4 personer pga deras personlighet.

      Jo, jag tar ganska stor stolthet i att vara originell som person & ha min egna karaktär.
      Det skrämmer också många fruntimmer, ungefär lika mycket som det får dem nyfikna..
      Därför har jag en viss aning om vad du menar med att man inte passar in i det motsatta könets ideal. Man passar inte standardmallen.

      Att du inte tar tillräckligt egen initiativ? Ah, det var inte så det var menat. Dåligt formulerat.

      Det var mer ett förslag på en strategi, i allmänhet till de med liknande egenskaper som du beskrev. Såhär tänker jag: Vill jag ha en driftig och självständig kvinna uppskattas det om hon skriver först. Det är då troligt att jag svarar.

      Jag provar många olika strategier här på dejting världen, tills jag hittar något som ger resultat.
      Låter kanske kallt och lite olustigt, men i princip är dejting på en sådan här sida en kontaktannons. (läs; en övning i marknadsföring)
      Det skadar ju inte att prova. 🙂

    • Andrea

      Nadine, jag tror vad det gäller depression osv handlar det om att inte den ”friska” blir det enda denna personen/stödet/hjälpen har i sitt liv.

      Vilket är lätt hänt med känslor, att inte inse var ens roll i ett förhållande slutar och var psykolog osv tar vid.
      Håller det på för länge kanske den friska till slut tappar all energi osv och varken kan vara ett stöd för sin partner eller ens ta hand om sig själv.

      Inte sunt, eller hur?

      Så det handlar ju om att känna sig själv och var ens gränser går, eller bör gå, än att personer med problem på något vis är ”oförtjänt” av kärlek.

      Så jag tänker iaf, för visst om man älskar någon är det ju inte meningen att man ska överge den vid första svacka o någon form.

    • Nadine

      Absolut. Men ibland får inte personen hjälp heller,,,,jag har varit med om att partner kan vara räddningen. Man lämnar ju inte ditt vuxna barn heller är typiskt svenskt att bara lämna gör att man intr utomlands dom man älskar är allt !!!💘

  8. KARL- INGE

    GOTT NYTT ÅR

    Puss o kram på dig NADINE

    Om jag ska vara cynisk så känns det som ytterligare ett trix av feministerna att dra igång meetoo,

    Det är ruttet att vissa män är så värdelösa att kunna skaffa sig en tjej på normalt sätt
    och beter sig som S vi n det instämmer jag helt och fullt på ,,

    samtidigt har tjejerna flyttat fram positionerna och ganska många beter sig likadant som dom sämsta svagaste männen . jag har åkt några dagar vikingline och lika många närmanden har jag råkat ut för den första frågade vid dansen halv 3 på natten om jag fått lega annars var det bara o hänga med till hennes hytt ,, jag vet att hon är socialchef och borde veta bättre än normalt med det yrket ,,,vi hade inte pratat med varandra innan

    nästa incident var en tjej jag dansat med en del, hon dansade med en polare oxo varje gång hon kom i närheten av mig nöp hon mig i rumpan jag sa ifrån rejält när hon tog tag i paketet..

    tredje incidenten var en kvinna jag dansade mkt med efter ngn timme började hon jucka hejvilt på mitt lår och samtidigt tog tag i rumpan och tryckte visst det blev känning av första graden det var blandade känslor får jag erkänna , Jag är glad att jag bara var lindrigt berusad

    • Peter

      Jag känner igen din beskrivning av att träffa någon ute i svängen. Tjejerna är bara ute efter ens kropp. Egoism i sin prydo, tänk inte på ett vi, tänk på ett jag och till det behövs en kropp till. Några av de jag har lagt märke till ute hittar man här med. Sen är där säkert fler som man inte känner igen för att bilderna är så förbättrade.

  9. KARL- INGE

    Nå hur gick det sen då ? jo jag dansade och träffade en mkt trevlig kvinna på fredagen hon lämnade sitt namn o var hon bor,, så jag kollade upp henne och det verkar var en bra tjej

    inte bara trevlig smal och söt hon var fd tävlingsdansare i bugg så det kan bli många roliga turer , ja det lutar åt att jag ringer upp henne .

  10. Nadine

    Fast det är väl mkt alkohol på viking Line. Och det gäller både tjej o kille. Alla blir sviniga då,,,vissa har alkohol problem o vaknar upp med ångest för vad dom ställt till med,,,,otrohet mm. Inte kul. Du har rätt,,,det finns många sviga tjejer oxå. Säg till på samma sätt som vi säger ifrån killar som beter sig oanständigt. Båda könen måste skärpa sig.

    • KARL- INGE

      NADINE !! ÄLSKLING PUSS O KRAM

      Ja jag smiskar dom på handen när dom tafsar skrattar hade det inte varit publikt hade jag lagt dom över knät och smiskat dom varma på rumpan LER

      Min mandom ska kvinnan göra sig förtjänt av och så ska känslorna vara hos båda två så klart

      skrattar,,

  11. KARL- INGE

    SEN vill jag klaga på alla tjejer som sätter in foton där dom är söta o smala lockfoton

    i verkligheten väger dom minst 15 kg mer snacka o falska fruntimmer det är ju meningslöst dom får ju ändå aldrig en kille som är ngt att ha ,,, när dom inleder umgänget med lögner..

    minst sagt korkat och det är många som har den taktiken o undrar varför ????? slutar han prata med mig efter 1-2 ggr HALLÅÅÅÅ är det ngn hemma

  12. KARL- INGE

    Nadine on 1 January, 2018 at 17:36

    Här i bloggen säger dom att man ska anpassas sig till partnerns krav o det går inte ha depression o ha en partner samtidigt,,,då är det synd om den ‘friska’ som inte får allt den behöver,,, det har vi fått lära oss här. Konstigt att jag har flera kompisar med depression, border line o ADHD Dom har förhållanden allihop,,,har själv haft killar som mått ‘dåligt’. Pga förlorat jobbet eller sjuk eller avliden familjemedlem eller inte passar in ,,,Men dom var Inte taskiga mot mig. Bara att dom inte orkar göra allt på ‘önskelistan’. Ska man dumpa sin kompis eller familje medlem oxå när dom blir sjuka ??

    NADINE SERIÖST Det är nästan bara du och jag o romantisk -tjej som har lite bra värderingar
    jag tror att det beror på att du o jag och romantisk -tjej har upplevt riktig kärlek
    och vi vet att vi kan träffa ngn ny när som helst vi har självkänsla o självförtroende
    och vet med oss att vi är mkt eftertraktade

    Detta har gjort oss ödmjuka och toleranta , dom andra som är så kallade friska vet att dom måste ta varje chans som dyker upp och därmed oxo suga ut så mkt som möjligt ,,
    för dom räknar med att dom får klara sig utan kärlek för lång tid eller för alltid ,,, det är nästan alltid dom som är otrogna om chansen väl skulle dyka upp ngn gång,,
    vi du o jag o romantisktjej är inte desperata på det viset.

    • KARL- INGE

      Tord 2018 kan vara ett möjlighetens år för dig ,

      du får försöka se det som ändå är bra o roligt,, rätt vad det är så blir det ett möte för dig som kan leda till ngt bra .

  13. KARL- INGE

    Christian vad är största utmaningen i dejtingvärden säger du !

    jag personligen tycker att största utmaningen verkar vara för många med dig att inse

    att det finns ingen kod att knäcka som du tycks tro ska man ta notan eller ej ,

    jag tror inte att man hittar den rätta om man hela tiden ska anpassa sig efter hur man vill uppfattas av varenda tjej ,,
    det blir ett mischmasch och en osäkerhet bara ,, var dig själv och stå upp för dina värderingar och tankar och känslor .

    blir tjejen kär i dig trots eller kanske just därför att du är dig själv ja då har du mkt större chans att hitta rätt och ett långvarigt förhållande
    , där hon får njuta av en äkta kärlek o man som står upp för sig själv o sin kvinna

  14. ENSAM

    Största utmaningen under 2018?

    Måste väl vara att efter 16 år av ensamhet och sökande inse att det är lika bra att ge upp sökandet efter förhållande, kärlek, familj och barn.
    “Det positiva singellivet mellan två förhållanden……” pratar många om. Gäller nog mest i storstaden och inte på landsbygden.
    Nä, man får nog snart säga tack och adjö!

    • KARL- INGE

      ENSAM

      Det lät inget vidare om du kan tänka dig att söka partner från storstäderna och och kanske inte nödvändigtvis egna producerade barn ,, så har du ju utökat ditt sökande med ett par miljoner

      om du dessutom tycker att det är värt att vara flyttbar för kärleken så kan det ju funka för dig med eller överväga ännu fler beslut i kärlekens namn ,
      är du beredd att göra det kan du väl börja titta på utländska dejtingsidor

  15. george

    När jag ser på bilden tänker jag på Clintan när han hänger i takkronan för att impa på tjejen.

    God fortsättning på er.

    Ska på dejt imorgon. Lite nervöst e de allt…

    • KARL- INGE

      GEORGE

      och när jag ser på bilden ser jag två kära,
      som leker och testar varandras förmågor styrka och vad dom förmår klara av tillsammans.

      GEORGE Grattis DU ÄR PÅ G inget snack om saken lycka till
      och blir det inte den här så finns det 1000 åter

    • KARL- INGE

      HASSE jag såg bara bitvis och visst föreföll det som om dom hade ngt fint tillsammans

      men precis som du säger dagens 60 talister och yngre lär nog inte leva på det viset det är nog en utopi att tro

  16. Jag

    Pinsamt Happypancake att ni låter Karl Inge härja med sin kroppshets mot folk. Det är vidrigt… Inlägg till Lady Damers om den här herrens kroppshets och hur HP låter det fortgå men raderar andras inlägg om detta tar ni bort. Och så vill ni kalla er för en seriös dejtingsida. Pytsan…

    • Andrea

      Kropphets? Det är väl inget fel i att vara ointresserad av någon överviktig eller mer? Man gillar vad man gillar.

      Å det ligger mycket sanning i att de flesta fall är det kost, rörelse och rutiner som håller folk smala eller överviktiga.
      Ibland kan hormoner, gener osv påverka men för det mesta Inte.

      Man gillar vad man gillar och det är ju inte att person är sämre rent av i världen K-I sagt, utan att det inte attraherar honom och varför.
      Jag kan förstå det, min egen vikt har varierat men det är icke överviktiga jag dras till sexuellt & romantiskt eftersom det är vad jag finner attraktivt.
      Plus att det även ofta innebär en relativ hälsosam livsstil vilket är vad jag vill ha själv långsiktigt.

      Å ang bilderna är det väl rätt självklart att om man av olika anledningar inte IRL ser ut som sina bilder…
      Så går dejter inge bra.

    • Jag

      Att uttrycka vad man gillar ogillar är en sak, att springa runt och tala om för andra att de är osunda, feta, etc är en annan. Inlägget hur han påpekar till Catwoman att hennes bmi är sunt är vidrigt.

    • KARL- INGE

      Tyvärr har mitt inlägg tagits bort , men skriver in en ny rad ,

      Lady Damers hade själva ett inlägg där en mkt fet kvinna i stålmansdräkt uttryckligen uppmanade människor att säga sanningen feta människor ska erkänna att dom är feta och inte fluffiga runda mm ,,,
      ingen kropphets har förekommit ,, tvärtom har jag bara sagt att jag föredrar normala / smala kvinnor och majoriteten av män tycker likadant,, men smaken är olika och CATWOMEN säger att hon har ett BMI PÅ 22% vilket är bra kämpat att hon har en bra livsföring och tycker om sig själv genom att vara rädd om sig själv som bonus är hon mer eftertraktad av männen än om hon vore fet, .
      Det är Taskigt av dom som missunnar människor som kämpar och är disciplinerade och har en god livsföring promenader träning måttligt med kaloribomber mm,,,, Att då missunna dom att dom är populärare bland männen .
      kanske den svenska avundsjukan eller är det så att feta är mer Egoistiska och alltid tar mer av allting mat dricka för att tillgodose sitt eget före andra och därmed blir tjockare så klart

      Att ( JAG ) upplever sig utsatt för hets mot feta är beklagligt men det får hon stå ut med för 99% av all fetma beror på för mkt mat och osunt leverne

    • Andrea

      Jag förstår dig inte JAG, vad är det för fel i att hylla någon som håller sig smal och i regelbunden rörelse?
      Visserligen är smalhet inte detsamma som kondition och annat inre gott, någon med några fler kilon kan ju ha betydligt bättre beroende på livstil att bibehålla sin nuvarande vikt
      Men jag tvivlar på att någon med Fetma någonsin mår lika fysiskt bra som en utan all den extra vikten och fettet som trycker på alla organ osv.

      Fetma och undervikt är båda problem men är man överviktig eller kraftigt överviktig så har man ju blivit det utav de rutiner/vanor man satt gällande kost och rörelser.
      Naturligtvis är det ingen enkel sak att förändra och det kan krävas betydligt mer inre styrka att förändra det än för den som sällan eller aldrig varit överviktig.
      Fetma är aldrig sunt. Aldrig.
      Viss övervikt kan vara sunt ibland beroende hur person lever med rörelse och typ av kost, men att definiera någon med fetma som osund och en med normalvikt som sund är inget konstigt alls.
      Fet i sig är ju en individuell tolkningsfråga.

  17. KARL- INGE

    Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här !
    men jag ser fram emot nästa ämne från Cristian och Cecilia ,, fortsätt gärna med perspektiv från er båda två, det ger en dynamik som är upplysande o spännande ,

  18. Ante

    Jag tycker diskussioner om hur män respektive kvinnor är…känns förlegad och ganska ointressant. Jag blir sällan intresserad av någon som skriver till mig p g a att de flesta skickar standardmeddelande och oftast inte läst min profil, det verkar inte ha någon genuin nyfikenhet på mig, det är även vanligt att de startar konversationen med frågan om jag kan ha öppna mina dolda bilder…Sedan om jag inte gör det blir de arga och skriver diverse tillmäle för att sedan blockera mig. Känns som att en del personer tror de sitter i en godisbutik och pekar på de personer de tycker verkar intressanta utan tanke på motpartens eventuella intresse…Har ingen aning om det är ett typiskt manligt/kvinnligt beteende, känns mer som ett narcissistiskt….Förstår inte heller varför personer som är i en relation startar en konversation med mig när jag uppgett mig helt ointresserad av sådana relationer och att ärlighet är viktigt för mig. Ibland uppger de t o m sig som singlar och sedan kryper det fram att så inte är fallet, hänt 3 ggr…Tror inte heller detta har med genus att göra kanske mer handlar om dålig uppfostran och respektlöshet. Man lyssnar inte på motparten och kör sitt race…Man har glömt att it takes two to tango. Sådana människor är helt ointressanta som potentiala partners eller vänner för mig. Fint att jag kan identifiera dem, kan ju vara bra erfarenhet att ha med sig om man dejtar ngn offline…

    • KARL- INGE

      ANTE
      Det var intressanta saker du delade med dig av,, det är min erfarenhet oxo att en del kvinnor är ute efter en sängkamrat trots att dom har sällskap,,
      och jag har uttryckligen skrivit att jag endast är ute efter ett långvarigt och seriöst förhållande
      det känns lite snaskigt när dom ändå lägger an,
      och inte sällan så blir dom arga och oförskämda då man säger att man är ointresserad,
      Åldern samma problem både yngre o äldre struntar i mitt åldersspann,
      vist är det ok ett par tre år ,,
      åldern är ju den tid vi levat inte åldrats ,, det skiljer 15-20 år på en del i medelåldern

    • KARL- INGE

      Svaret : Mikael lämnar är som följer ,,

      skaffa dig en sund livstil ,,där bra mättande mat och motion ingår dagligen

      och maten ska vara ca 2000kilocalorier/ dygn thats it


Post a new comment

(OBS! Din E-postadress publiceras ej.)